Frakture to jeden z najpilniej strzeżonych sekretów europejskiej nowej fali – założony pod koniec lat 70′ przez Sergeia Papaila (ex-członka kultowego Marquis De Sade) zespół szybko stał się kuźnią nowatorskich pomysłów całej muzycznej sceny regionu francuskiego Rennes. Szalony, wręcz samobójczy punk-rock, z tekstami w większości śpiewanymi w języku niemieckim, ekspresjonistyczna estetyka, kubistyczne twarde brzmienie zainspirowane pracami Bertolta Brechta, karykaturami Otto Dixa oraz aktami Egona Schielego – te wszystkie elementy stanowiły podstawy muzycznego alfabetu Frakture, alfabetu dzięki któremu udało się zespołowi uchwycić ducha ówczesnego okresu.
Pomimo rosnącego zainteresowania ze strony publiki oraz mediów, Frakture rozpadło się w 1983 roku pozostawiając po sobie jedynie EPkę “Sans Visage / Nagasakind”. Sergei kontynuował swoją muzyczną przygodę zakładając zespół Sergei Papail and The Scarlet Empresses i eksplorując bardziej dekadenckie płaszczyzny muzyczne, współpracował także z Sapho oraz Bernardem Szajnerem.
W 2008 roku na zaproszenie znanej stylistki Agnes B, Sergei Papail wystąpił na wystawie “Des Jeunes Gens Modernes” wykonując cover utworu Marlene Dietrich – “In Den Kazernen” – od tego też czasu Frakture zostało wskrzeszone i znów gra razem. Wtedy też zrodził się pomysł, aby wydać płytę z przekrojową antologię Frakture oraz Sergeia – dzięki staraniom paryskiego labela Brouillard Definitif właśnie ukazała się kompilacja zatytułowana “30 – Eine Anthologie” – to ciekawa propozycja dla tych, którzy lubią muzyczne eksperymenty, można zaryzykować stwierdzenie i nazwać “30 – Eine Anthologie” krzykiem muru berlińskiego.