Dominator – Cold War

Są zespoły, które już od pierwszych nagrań rozpędzają się jak motocykl. Zaledwie mamy kiełkujący zespół, a już jest to bardzo mocny debiut, który może spokojnie może konkurować z większymi nazwami.

Lubię albumy krótkie, ale gęste. Tu właśnie tak jest. Niecałe 18 minut muzyki, lecz dzieje się tu naprawdę sporo ciekawego. Co za swoją maską chowa ów tajemniczy Dominator?

Zespół pochodzi z Los Angeles. To już ich drugie wydawnictwo, po splicie z Making Out With Strangers. Już sama okładka tej epki zaintrygowała mnie, w tych ostrych barwach zieleni jest jakiś magnetyczny cios, bije po twarzy syntetycznym wizerunkiem. Surowość cybernetyki lat 80-tych i kolaż groźnych, anatomicznych wycinków. Taśma przyjemna w wyglądzie, zrobiona metodą d.i.y. – takie rzeczy uprawia się dzisiaj tylko maniaków kasetowego klimatu. Prawdziwym dopełnieniem całości jest oczywiście muzyka.

Wciskając „play” od razu rzuca nam się na ucho „Dominator”, który chyba z racji nazwy zespołu nie może być słabym utworem. Strzał z bicza, syntetyki, manekiny, elektronika i zawadiacki wokal w stylu Billy Idola przenosi nas do kina klasy B, alternatywnej rzeczywistości, śmietnikowego kiczu taniego horroru i sci-fi. Już pierwszy utwór daje nam wspomnienie takich klasyków kina jak „Klasa 1984”, „Ucieczka z Nowego Jorku”, „Mad Max” czy choćby „Toksyczny Mściciel”. W głowie mi świdrują soudtracki z filmów epoki vhs. O ile kiedyś lubiłem Sigue Sigue Sputnik, czy choćby Cassandra Complex, to były to twory bardziej muzyczne niż obrazowe i nie rejestrowałem tego w takich kategoriach jak muzykę, którą serwuje Dominator. Dużo tu miejsca na syntezatorowy zgrzyty, electro-punkowy bit, punkowy zgiełk i taneczny pop. Reszty dopełnia wspomniana filmowa obrazowość. W tytułowym „Cold War” fajnie kręci gitarowy riff, pachnący tandetą glam/hard rocka, pobrzmiewają echa mocniejszych kompozycji The Cult, lecz atakują wciąż elektroniczne przeszkadzajki. Muzykanci nie zwalniają tempa, dalej electro-punkowa maszyna mrozi organy. W kojnych utworach jest chwila refleksji, gdzie kłania się ładnym gestem new romantic. Po tym jednym oddechu zespół znowu rzuca nas w wir muzyki i uderza rytmem spod znaku Nitzer Ebb, choć oczywiście dużo tutaj ich własnego sosu, pojawiają się też wokalne niespodzianki. Ostatni „No Heroes” wierci się deathrockową gitarą, tylko podkreśla całość repertuaru. Post-apokaliptyczny klimat podkreślają zimne klawisze Korga, basowy puls. Podobnie jak u kultowego Belfegore, mamy tu parkietowy hit, który pulsuje z kulminacjami i łatwo porywa.

Po przesłuchaniu, to wszystko mi każe myśleć, co tutaj się wyprawia? Zespół, który nie chce wpiąć się w żaden gatunek, z cynizmem żongluje stylami i wywraca je do góry nogami, wysysa esencję z soundtracków z tanich obrazów lat 80-tych i pompuje ją do serc rockowych klasyków? To hołd dla śmietnika popkultury, mutant sounds, garażowej stylistyki połączony z prężną efektownością superbohatera z komiksowego uniwersum. Bardzo mi się te nonszalanckie rozpychanie łokciami podoba, gdyż może ta bezczelność w rozbijaniu gatunków jest pewnym argumentem. Mamy po prostu świetnie opowiedzianą historię zapisaną w 5 utworach, gdzie nie ma chwili nudy. Ta różnorodność da jeszcze sporo satysfakcji. Też po cichu podejrzewam, że w tworzeniu muzyki nie są pierwszakami, bo ich dźwięki mają ten sprecyzowany, konkretny szlif bez cienia przypadku.

Czuć, że Dominator tworzenie hitów ma we krwi. Dobrze jest odnaleźć w gąszczu muzycznym perłę, która z dumą może stać na półce, a tą można nabyć z ich bandcampa za jedyne 8$. Zdecydowanie polecam.

Dominator – Cold War EP (BRDR – 2017)

 

Dominator – Cold War

There are bands that have been speeding up like a motorcycle since the first recordings. Here we have a germinating band, and a very strong debut, which can calmly compete with larger names.

I like short, but dense albums. That’s how this is. Less than 18 minutes of music, but there is a lot that’s interesting here. What does the mysterious Dominator hide behind his mask?

The band comes from Los Angeles. This is their second release, after a split with Making Out With Strangers. Already the cover of this EP intrigued me, in the sharp hue of green there is a magnetic blow, beats the face with a synthetic image. The severity of cybernetics of the 80s and a collage of dangerous, anatomical sections. The tape is pleasant in appearance, made by d.i.y. – this is something only cassette climate maniacs are doing today. The real complement of the whole is of course the music.Pressing “play” immediately throws in our ear “Dominator”, which probably due to the name of the band can not be a weak song. Shot from whip, synthetics, mannequins, electronics and swashbuckling vocals in the style of Billy Idol takes us to the B-class cinema, alternative reality, rubbish kitsch of cheap horror and sci-fi. The first song gives us the memory of cinema classics such as “Class 1984”, “Escape from New York”, “Mad Max” or even “Toxic Avenger”. My brain is pierced by soundtracks from movies of the vhs era. If I used to like Sigue Sigue Sputnik, or even Cassandra Complex, it was more musical than pictorial and I did not record it in such categories as the music that Dominator serves. There is a lot of space for synthesizer jams, electro-punk bit, punk clamor and dance pop. The rest is complemented by the aforementioned cinematic imagery. In the title track, “Cold War”, a cool guitar riff, fragrant of trash glam / hard rock, echoes stronger with The Cult compositions, but still an electronic attack. The musicians do not slow down, and the electro-punk machine freezes the organs. There is a moment of reflection in the playful songs, where it bows with a nice new romantic gesture. After this one breath, the band once again throws us into the whirl of music and hits with the rhythm of Nitzer Ebb, although of course with a lot of their own sauce. There are also vocal surprises. The last song “No Heroes” is drilled with a death rock guitar that only emphasizes the entire repertoire. The post-apocalyptic climate is emphasized by a Korg’s cold keys and bass pulse. Like the iconic Belfegore, we have a dance parquet here that pulsates with climaxes that easily kidnap.After questioning, all this makes me think what’s going on here? A band that does not want to get into any genre, with cynicism, juggles styles and turns them upside down, sucks essence from soundtracks from cheap 80’s movies and pumps it to the rock hearts of the classics? It is a tribute to a popcorn dumpster, mutant sounds, garage style combined with the dynamic effect of the superhero from the comic book universe. I like these nonchalant bumping elbows very much, because maybe this insolence of breaking up species is a certain argument. We just have a great story told in 5 songs, where there is no moment of boredom. This diversity will give you a lot of satisfaction. I also suspect in a silent way that in creating music they are not freshmen, because their sounds have this specific, specific touch without a shadow of chance.

I feel that Dominator creates hits in his blood. It is good to find a pearl in the thicket of music, which can go proudly on a shelf, and this one can be purchased from their bandcamp for only few bucks – this also has to be appreciated. I definitely recommend it.

Dominator – Cold War EP (BRDR – 2017)