DK Postoronnih – DK Postoronnih

Debut album of duo (formerly trio) from Saint-Petersburg founded by members of old Russian gothic scene – members of such bands and projects like Kultura Rany (Культура Раны), Breathing Of Bones, Eurydice BA2o37 (Эвридика ВА2037). I should say that album of DK Postoronnih (ДК Посторонних – in translation – Recreation Centre Of Strangers) sounds like
She Past Away (Lebanon Hanover, Cold Comfort, Supernova 1006 – you can point here your favorite) meets new Russian wave bands like Ijulskie Dni (Июльские Дни), Chernaya Rechka (Черная Речка), More Yasnosti (Море Ясности), Nauchnyy Sotrudnik (Научный Сотрудник) and etc. There is no doubt that you will find here also spirit of early The Cure from “Pornography” period flying there and we can hear strong influences of synth-punk bands like Human Puppets and The Exetix.

But anyway, while I was listening to this record in 30 minutes I was really pleasured by classic existentialist’s ideas in lyric and mood (which is quite good adapted for younger audience in Russia for example), well balanced contemporary coldwave, echoing and ascetic synths parts, simple but appropriate guitars, delayed and pleasant vocal by member of one of the first Russian deathrock bands.

Just for note – DK Postoronnih follows traditions of elder Russian goth scene mates (Breathing Of Bones, Grotesque Sexuality, Salome’s Dance, Death Formation) who prefer to play bilingual material. Guys included in this release two original songs in English – “Dead Man’s Curve” and “Midnight Waltz” and also cover version of not well known French coldwave band Art Remains Tangible called “T.V.Nut”. But to my mind most outstanding songs there are songs in Russian: “Буто Костей” (“Butoh Of Bones”) and “Прогулка” (“Walk”).

In conclusion I need to say that this guys made very fresh and strong record, so they could find their place not even in Russian new post-punk scene, but maybe in international too.

Also great respect for magnificent cover-art with Dale Cooper and brick falling on his head – I suppose it was a bad time to left Black Wigwam.

DK Postoronnih – “DK Postoronnih” – 2017

www.dkpostoronnih.bandcamp.com/releases

DK Postoronnih – DK Postoronnih

Debiutancka płyta duetu DK Postoronnih (wcześniej występującego jako trio) z Sankt Petersburga założonego przez członków dawnej rosyjskiej sceny gotyckiej związanych wcześniej z takimi zespołami jak Kultura Rany (Культура Раны), Breathing Of Bones, Eurydice BA2o37 (Эвридика ВА2о37). Mogę powiedzieć że album DK Postoronnih (ДК Посторонних – w tłumaczeniu – Dom Kultury Obcych) brzmi jak She Past Away (Lebanon Hanover, Cold Comfort, Supernova 1006 – do wyboru) wymieszane z rosyjskimi nowofalowymi zespołami takimi jak Ijulskie Dni (Июльские Дни), Czernaya Rechka (Черная Речка), More Yasnosti (Море Ясности), Nauchnyy Sotrudnik (Научный Сотрудник) itd. Bez wątpienia odszukacie również ducha wczesnego The Cure z okresu albumu «Pornography» oraz mocnego wpływu zespołów synth-punkowych takich jak Human Puppets i The Exetix.

Słuchając tego 30 minutowego materiału byłem naprawdę zadowolony z tradycyjnego egzystencjalizmu w liryce i klimatu (które są dobrze przystosowane do młodej publiki w Rosji), dobrze zbalansowanego współczesnym coldwavem, zapętlonymi i ascetycznymi partiami syntezatora, prostymi ale stosownymi gitarami, wygłuszonym i przyjemnym wokalem członka jednego z pierwszych rosyjskich deathrockowych zespołów.

Dla odnotownia – DK Postoronnih naśladuje starszych kolegów z rosyjskiej sceny gotyckiej (Breathing Of Bones, Grotesque Sexuality, Salome’s Dance, Death Formation), którzy preferują śpiewać w dwóch językach. Goście z tej kapeli włączyli do swojego materiału dwa oryginalne utwory po angielsku – «Dead Man’s Curve» i «Midnight Waltz» oraz cover utworu mało znanego francuskiego coldwavowego zespołu Art Remains Tangible o nazwie «T.V.Nut». Ale moim zdaniem najlepsze są utwory po rosyjsku: «Буто Костей» («Butoh Of Bones») oraz «Прогулка» («Walk»).

Podsumowując trzeba powiedzieć że faceci nagrali bardzo świeży i mocny materiał, więc mogą odnaleźć się nie tylko na rosyjskiej scenie post-punkowej, ale także poza granicami kraju.

Uwagę przyciąga również świetna okładka z Dalem Cooperem i cegła spadającą jemu prosto na głowę – to chyba był nie dobry czas, aby opuścić Czarną Chatę.

DK Postoronnih – “DK Postoronnih” – 2017

www.dkpostoronnih.bandcamp.com/releases